Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Albumy i książki artystyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Autor
Potocka Maria Anna (1950- )
(6)
MacBride Anda
(3)
Sachar Agnieszka
(2)
Altug Evrim
(1)
Banks Lillian
(1)
Baranowska Małgorzata (1945-2012)
(1)
Bayraktar Kerem Ozan (1984- )
(1)
Belting Hans (1935- )
(1)
Beşcan Naz (1993- )
(1)
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Brasse Wilhelm (1917-2012)
(1)
Chrobak Karol (1974- )
(1)
Chwistek Leon (1884-1944)
(1)
Dawidek Gryglicka Małgorzata (1976- )
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Dymny Wiesław (1936-1978)
(1)
Gerz Jochen (1940- )
(1)
Goldkorn Wlodek
(1)
Hussakowska-Szyszko Maria (1947- )
(1)
Jałowik Delfina
(1)
Jałowik Delfina (1986- )
(1)
Juruś Jerzy
(1)
Klein Bettina (1947- )
(1)
Kornhauser Jakub (1984- )
(1)
Koschalka Ben
(1)
Kozioł Monika (historyk sztuki)
(1)
Krynicki Ryszard (1943- )
(1)
Mancewicz Stanisław
(1)
Mavituna Ilksen (1986- )
(1)
Mucha Dominika (historyk sztuki)
(1)
Młynarczyk-Gemza Aleksandra (1988- )
(1)
Natkaniec-Pacuła Barbara
(1)
Nyczek Tadeusz (1946- )
(1)
Obirek Stanisław (1956- )
(1)
Obłoński Mirosław Miki
(1)
Piekarska Delfina (1986- )
(1)
Porębski Mieczysław (1921-2012)
(1)
Potocka Anna (sztuka)
(1)
Potocka Maria Anna
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Smith Erik
(1)
Sobczyk Martyna (historyk sztuki)
(1)
Sosin Rafał
(1)
Stachowski Marek (1936-2004)
(1)
Sum Ngai-Ling (1952- )
(1)
Wincenciak Katarzyna (1986- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Woleński Jan (1940- )
(1)
Wąs Monika
(1)
Zwolski Henryk (1953- )
(1)
Łopatka Paweł (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Niemcy
(1)
Język
polski
(10)
Temat
Sztuka
(5)
Wystawy sztuki
(4)
Muzeum Sztuki Współczesnej (Kraków)
(3)
Malarstwo polskie
(2)
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (Kraków)
(2)
Aktorstwo
(1)
Anderman, Janusz (1949- )
(1)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(1)
Bazarnik, Katarzyna (1970- )
(1)
Bieganowski, Michał
(1)
Bocian, Marianna (1942-2003)
(1)
Brasse, Wilhelm (1917-2012)
(1)
Casaretto, Guido (1981- )
(1)
Chwistek, Leon (1884-1944)
(1)
Dróżdż, Stanisław (1939-2009)
(1)
Dymna, Anna (1951- )
(1)
Dymny, Wiesław (1936-1978)
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Filozofowie
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografowie polscy
(1)
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki (Kraków)
(1)
Gondowicz, Jan (1950- )
(1)
Głowacki, Janusz (1938-2017)
(1)
Historia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kosińska, Marzena
(1)
Kozłowska, Barbara
(1)
Kozłowski, Jarosław (1945- )
(1)
Krynicki, Ryszard (1943- )
(1)
Makarewicz, Zbigniew (1940- )
(1)
Malarstwo (rzemiosło)
(1)
Malarze
(1)
Muzyka polska
(1)
Naród
(1)
Nowakowski, Marek (1935-2014)
(1)
Ojczyzna
(1)
Parki i ogrody
(1)
Partum, Andrzej (1938-2002)
(1)
Partum, Ewa (1945- )
(1)
Partytura
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Pilch, Jerzy (1952- )
(1)
Pisarze polscy
(1)
Portrety
(1)
Rzeźba turecka
(1)
Rękopisy muzyczne
(1)
Sport
(1)
Szczerbowski, Robert (1959- )
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Themerson, Stefan (1910-1988)
(1)
Tokarczuk, Olga (1962- )
(1)
Varga, Krzysztof (1968- )
(1)
Więźniowie obozów
(1)
Zagajewski, Adam (1945-2021)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
2001-0
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(6)
Lusławice (woj. małopolskie, pow. tarnowski, gm. Zakliczyn)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Katalogi wystaw
(3)
Biografia
(2)
Album
(1)
Kolaż polski
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja wizualna polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków, 2 lutego - 13 kwietnia 2014 r.
Tekst równol. w jęz. pol., ang.
O rozumieniu wyklejanek ; Drugi talent Wisławy Szymborskiej ; Fragment Cesarza od pięt po kolana ; Poezja poważna, poezja niepoważna oraz wyklejanki ; Kolaże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103197 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, 19.5-30.9.2012.
Tekst równol. pol., ang.
Chór sportowy ; Sport i filozofia ; Sport z perspektywy płci. Dyskusje o nierówności, tożsamości i odkrytym/ukrytym ciele ; Wszyscy chcemy grać... ; Trójkolorowi wchodzą do muzeum. Od Nicolasa de Staëla do Haruna Farockiego ; Od ciała do duszy... i z powrotem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po co jest sztuka? to kilkuletni projekt badawczy, którego celem jest zrozumienie społecznego odniesienia do sztuki. Czy sztuka to tylko przyjemność, czy aż narzędzie do pojmowania i zmieniania świata? W ramach projektu posługiwać się będziemy różnymi metodami: od tradycyjnych wywiadów, poprzez nagrania filmowe w wybranych środowiskach, aż do konkluzji w postaci dzieł sztuki. Zwieńczeniem projektu będzie opracowanie odpowiedzi, komentarz socjologiczny i podsumowanie kulturoznawcze. [mocak.com.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98978/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, 20.05-25.9.2011.
Tyt. z dod. s. tyt.: History in art.
Tekst równol. pol., ang.
Historia w sztuce wystawiona na próbę ; Anioł Mas. Wykorzystanie ruin i strzępków historii w sztuce współczesnej ; Historia w sztuce. "Czy artysta może zainspirować historyka?" Urządzenie korekcyjne: Lego. Obóz koncentracyjny Zbigniewa Libery ; Język historii ; Sztuka jako przyszłość historii ; Obrazy ludobójstwa. Przegląd historyczny ; Historia i pamięć. W cieniu Holokaustu ; W teatrze historii ; Jestem historykiem ; Historia i sztuka dzisiaj ; Sztuka i historia ; Artyści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia tekstu wizualnego : Polska po 1967 roku / Małgorzata Dawidek Gryglicka. - Kraków : Korporacja Ha!art ; Wrocław : Muzeum Współczesne, 2012. - 752 s. : il. (w tym kolor.), faks., fot., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 709-726. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Wrocław. Urząd Miejski.
Streszcz. w jęz. ang.
O TEKŚCIE JAKO DZIELE SZTUKI ; I. JAK CZYTAĆ?: 1. Co znaczy czytać? ; 2. Nie-czytanie jako patrzenie ; 3. Pisanie jako rysowanie ; 4. Czytanie jako nawigacja ; II. POEZJA KONKRETNA W POLSCE: Geneza i cechy polskiej poezji konkretnej na tle ruchu światowego: 1. Zarys tła historycznego światowego ruchu poezji konkretnej: Krótka historia poezji wizualnej ; Poezja konkretna ľ narodziny i rozwój nurtu ; 2. Poezja konkretna w Polsce. Próby usytuowania zjawisk pośród innych dziedzin sztuki. Stan polskich badań literacko-artystycznych ; 3. Między Nową Falą a sztuką konceptualną ; 4. Definicje i charakterystyka nurtu polskiego ; 5. Redukcja jako środek w dążeniu do języka uniwersalnego ; 6. Klasyfikacja poezji konkretnej ; Koniec czy uśpienie nurtu? ; III. OBRAZ SŁÓW: O poetyckowizualnej twórczości Stanisław Drożdża ; 1. Geneza ; 2. Znak powtórzony. Znak sfragmentaryzowany. Wiersze rozpęknięte ; 3. Czas i przestrzeń: äZapomnienieö ; Znaki przestankowe. Znaki matematyczne ; Utwory cyfrowe ; 4. Czyste słowo/znak a/i konteksty: Konteksty rzeczywistości ; Kontekst autora ; Kontekst odbiorcy ; Kontekst gry ; Kontekst tytułu i kontekst przekładu ; Kontekst koloru oraz kontekst figury i tła ; Kontekst miejsca ; 5. Recepcja ; IV. O KONKRETYSTATYCZNYM ŚRODOWISKU WROCŁAWSKIM ; 1.Konkret i poeci: Ścieżki języka według Marianny Bocian ; Logotypowi labirynty Michała Bieganowskiego ; 2. Konkret i artyści: Poezjografia i przedmiot w dziele Zbigniewa Makarewicza ; Topografia linii według Barbary Kozłowskiej ; Porządek tekstograficzny w pracach Marzeny Kosińskiej ; Pismo jako manifestacja istnienia w działaniach ; Ciało słowa według Natalii LL ; V. TOPOGRAFIA TEKSTOGRAFII. POLSKA: 1. Poezja konkretna poza ośrodkiem wrocławskim ; 2. Geneza i analiza poezji semantycznej Stefana Themersona. Poezja semantyczna jako forma współczesnej (?) poezji wizualnej: Uwagi wstępne ; Poezja semantyczna ; Opera semantyczna ; Typografia, książka, druk ; 3. Jarosława Kozłowskiego äg/dramat ideiö ; Nagość tekstu. Poezja konceptualna Ewy Partum: Tekst, rysunek, obiekt ; äKsięga rodzajówö. Kolory słów jak metafora rodzaju ; Organiczność cyfry ; Obiekty słowne ; 6. Tekst jako narzędzie kontestacji w twórczości Andrzeja Partuma: Biuro Poezji ; Funkcja tekstu ; Język manifestów i języka poezji ; VI. MASZYNA DO PISANIA: Kilka słów o roli narzędzia ; VII. WSPÓŁCZESNE FORMY TEKSTU WIZUALNEGO: Hipertekst, hiperobraz, literatura: 1. Ewolucja dzieła tekstowego do 1989 roku. Nowe media = nowy wizerunek obrazu tekstowego ; 2. Zjawiska tekstowowizualne po 1989 roku: Aspekty literackie i wizualne w twórczości Roberta Szczerbowskiego ; Od leksji do hiperksiążki. Omówienie zjawisk hipertekstu ; Wewnętrzna i zewnętrzna architektura książki na przykładzie utworu literackiego autorstwa Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik ; 3. Inne współczesne formy (interaktywnego) tekstu wizualnego: Tekst w przestrzeni publicznej, czyli o działaniach grupy Tworzywo ; Poezja cybernetyczna i inne nowe formy poetyckowizualne ; OD SŁOWA DO ARCHITEKTURY, CZYLI O ARCHITEKTURZE, SŁOWIE I ARCHITEKTURZE SŁOWA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Delfina Jałowik, Wiele talentów Wiesława Dymnego ; Mirosław Miki Obłoński, Długonogi Jack Dymny ; Barbara Natkaniec-Pacuła, Jak Dymny namieszał w naszym życiu ; Maria Anna Potocka, Wiesio był zawsze niespodzianką. Tekst na podstawie rozmowy z Krystyną Zachwatowicz ; Delfina Jałowik, Spotkałem kogoś, kto stał się dla mnie drogowskazem do końca życia. Rozmowa z Anną Dymną ; Monika Wąs, Wiesław Dymny. Kalendarium ; Malarstwo ; Rysunek ; Kolaż ; Fotografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, 27 kwietnia - 30 września 2018 r.
Tekst równoległy w języku polskim, angielskim.
Ważne słowo „ojczyzna” przeżywa w dzisiejszym świecie wielką i momentami bolesną modernizację. W dawnym rozumieniu było to miejsce, w którym się dorastało, do którego się przynależało i którego za cenę życia należało bronić przed obcymi. Ojczyzna była twierdzą, gdzie mówiono w jednym języku, czczono lokalnego boga i hołdowano tradycji, szanowanej na równi z rytuałami religijnymi. Ten model – dający poczucie osadzenia, ale również izolacji – opierał się na wykluczeniu i radykalnie dzielił ludzi na naszych i obcych. Takie podejście sprawdzało się do momentu, kiedy ludzkośćzaczęła się intensywnie przemieszczać. Pewne próby – niezbyt wyrafinowane – podważenia izolacyjnego modelu ojczyzny podjęło Cesarstwo Rzymskie, a potem Cesarstwo Austro-Węgierskie. Jednak w obu przypadkach narody „zaproszone” były zbyt przywiązane do identyfikacji ojczyźnianej, aby dać się skusić przynależnością do mocarstwa. Dopiero Unia Europejska zbudowała model ojczyzny opartej na zasadzie pełnej zgody – wręcz ochoty – na przynależność. Obecnie pojmowanie ojczyzny wymaga głębokiej – przede wszystkim mentalnej – transformacji. Inaczej będziemy skazani na to, aby być obcym w cudzej ojczyźnie, albo przyjmować obcego w swojej. Obie sytuacje są emocjonalnie wyjątkowo niekomfortowe. Dzisiaj naszą ojczyzną jest cały świat. Tym samym wszyscy ludzie są naszymi współziomkami i zasługują na takie same prawa i szacunek. Ojczyzna „dawna” oczywiście nadal pozostanie wartością. Poprzez krajobraz, język, klimat i tradycję stanie się naszą rozszerzoną indywidualnością, wewnętrzną identyfikacją, nostalgiczną przyjemnością bycia sobą w rozpoznanym otoczeniu. Będziemy tej ojczyzny bronić, manifestując kulturową wartość ludzi tam urodzonych. Uzbrojenie kulturowe w miejsce militarnego to wymóg dzisiejszego świata. Idea ojczyzny totalnej jest ciągle marzeniem. Jednak to marzenie coraz bardziej staje się jedynym wyjściem. Tylko z koncepcji jednego narodu wynika bezpieczeństwo świata. Artyści już dawno przeszli na „globalny model ojczyzny”. Mówią uniwersalnym językiem obrazów i z łatwością zmieniają kraje zamieszkania, wszędzie odnajdując pokarm dla wyobraźni. Nowe miejsca są dla nich tym cenniejsze, że nadają oswojonym obrazom trochę inne znaczenia symboliczne. Obrazy stają się bogatsze, bo zaczynają smakować różnymi „ojczyznami”. Artystów z całego świata – czujących swoją indywidualność i odrębność – łączą również wspólne dla wszystkich kultur problemy egzystencjalne. Dotyczą one przede wszystkim poszukiwania wewnętrznego sensu i zewnętrznej niezależności. Dlatego, szukając odpowiedzi na pytanie: „czym jest dla nas ojczyzna?”, warto zaglądnąć do katalogu odpowiedzi artystycznych. Wystawa Ojczyzna w sztuce zamierza zebrać i przedstawić najciekawsze rozwiązania. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3746 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Inspiracją dla projektu Wilhelm Brasse. Fotograf. 3444. Auschwitz 1940-1945 jest wystawa "Obok". Polska - Niemcy. 1000 lat historii w sztuce" zorganizowana przez Zamek Królewski w Warszawie wspólnie z Martin-Gropius-Bau z okazji pierwszej polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Anda Rottenberg, kurator wystawy, zaprosiła Marię Annę Potocką, dyrektor MOCAK-u, do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu. W marcu 2010 roku Maria Anna Potocka przeprowadziła z Wilhelmem Brassem wywiad. Jego efektem jest książka, którą stanowią zredagowane opowieści więźnia i głównego fotografa Auschwitz, oraz film zawierający fragmenty wywiadu. Publikacja jest bogato ilustrowana zdjęciami z archiwum Wilhelma Brassego, Archiwum Fotograficznego Muzeum Auschwitz-Birkenau oraz Yad Vashem. [mocak.com.pl, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog wystawy Leon Chwistek Nowe Kierunki w Sztuce 20.10-2017 - 25.03.2018, w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie.
Jan Woleński, Leon Chwistek, Filozofia, logika i sztuka ; Maria Anna Potocka, Wielość Leona Chwistka - malarz, filozof, logik, pisarz, lewicowiec, mężczyzna... ; Karol Chrobak, Leon Chwistek. Artysta wielowymiarowy ; Jakub Kornhauser, Chwistek. Awangarda obok awangardy ; Stanisław Mancewicz, Odwróć oczy! ; Maria Anna Potocka, Współczesne spojrzenie na podglądy Leona Chwistka na sztukę ; TEKSTY LEONA CHWISTKA: Od redaktora ; Formiści ; Pojęcie strefy ; Miasto formistów ; Sztuka dziecka ; O zasadniczych problemach sztuki z punktu widzenia psychologii doświadczalnej. Listy do pana Stanisława Ignacego Witkiewicza (spisane z brudnopisu) ; Dyskusja Loen Chwistek - Władysław Strzemiński ; Innego rodzaju Arystokratyzm. Komentarz do dyskusji z Władysławem Strzemińskim ; PRACE: Autoportrety - portrety ; Formizm 0 szkice urbanistyczne ; Formizm - szkice do projektu hotelu w Zakopanem ; Pomiędzy formizmem a strefizmem - szkic - abstrakcje ; Pomiędzy formizmem a strefizmem - kompozycje ; Strefizm - analiza formy ; Strefizm - szkice - akty ; Strefizm - szkice - kompozycje ; Strefizm - kompozycje ; Motywizm - szkice - kompozycje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków, 25 października 2019 r. - 22 marca 2020 r.
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Guida Casaretta interesują wszelkiego rodzaju materie. Morze, góry, kosmos, ale również kamień i drewno. Bada też materię "przerobioną", analizując właściwości mebli i sufitów. Zwięczeńiem tych zainteresowań jest "materia ludzka". Wobec tworzyw podstawowych stosuje techniki tradycyjne, wykorzystując doświadczenia malarzy, rzeźbiarzy i rzemielśników. W odniesieniu do przedmiotów wykonywanych przez człowieka metody stają się bardziej skomplikowane - na przykład szafy zostają zmielone, a z drobin drewna i szkła zmieszanych z żywicą powstają ich bezużyteczne kopie. Najdziwniejszą metodę artysta przyjął w odniesieniu do człowieka. W internecie trafił na uniwersalne modele ludzkich sylwetek, stworzone na potrzeby animacji komputerowych. Na bazie kilkuset ujęć konkretnych osób, czyli ich "materoo", zbudowano wizerunek totalny. Guido Casaretto wykorzystał tę syntezę w swoich rzeźbach. Zainteresowania artysty mają szczególny charakter. Jego sztuka wydaje się wizjonerska. Casaretto analizuje materie Wszechświata, a następnie za pomocą różnorodnych mediów tworzy ich atrapy. Tym samym sugeruje, że nasza przyszłość to perfekcyjna sztuczność. Wstęp Maria Anna Potocka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-110900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków, 4 maja - 26 września 2021 r.
Tekst równolegle w języku polskim i w przekładzie angielskim.
Przedstawiamy katalog wystawy poświęconej Krzysztofowi Pendereckiemu, prezentowanej w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki od maja do września 2021 roku. W publikacji znajdują się teksty Marii Anny Potockiej i Marka Stachowskiego oraz tekst opracowany przez M.A. Potocką na podstawie wypowiedzi Krzysztofa Pendereckiego. „Niezależnie od tego, jaka jest czy jaka będzie muzyczna funkcja nutowo-wizualnych prac Krzysztofa Pendereckiego, można na nie również spojrzeć jak na skończone kompozycje wizualne. W takim momencie znika pytanie, co one otwierają. Ważne staje się źródło, z którego wynikają. Tym źródłem jest człowiek, który swoje emocje wkomponowuje w porządek i próbując uchwycić jakąś tajemnicę – ujawnia niecierpliwą energię” – pisze w katalogu Maria Anna Potocka. Część ilustracyjna publikacji zawiera prace Krzysztofa Pendereckiego: wybrane partytury oraz szkice ogrodu, a także zdjęcia dworu i parku w Lusławicach wykonane przez Bartka Barczyka, Marka Bebłota i M.A. Potocką. W katalogu znajdują się również portrety Krzysztofa Pendereckiego autorstwa współczesnych artystów: Marcina Maciejowskiego, Bartka Materki i Beaty Stankiewicz, oraz wybrane fotografie Mariana Eilego z cyklu Rewizyta – Salvador Dali u Państwa Pendereckich. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3534 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej